*

Sydän-Satakunta ja Jokilaakso

Keskustelut / Kokemäki /
Kokemäen kadut ja tiet

Näytä: 10 20 30 40 50 viestiä yhdellä sivulla, vanhimmat uusimmat ensin
1
SS Toimitus aloitti keskustelun 9.9.2008 10:41 Ilmoita asiaton viesti

Kokemäen katujen ja teiden kunto on puhuttanut paljon paikkakuntalaisia viime kuukausina. Keskustassa ainakin Tulkkilan vanha silta, Teljänportin kiertoliittymä ja Haapionkatu ovat olleet aina tai välillä todella huonossa kunnossa.
Mitä mieltä sinä olet Kokemäen teiden ja katujen kunnosta? Kerro mielipiteesi.

2
(Vieras) kirjoitti 9.9.2008 10:44 Ilmoita asiaton viesti

SS Toimitus kirjoitti: Kokemäen katujen ja teiden kunto on puhuttanut paljon paikkakuntalaisia viime kuukausina. Keskustassa ainakin Tulkkilan vanha silta, Teljänportin kiertoliittymä ja Haapionkatu ovat olleet aina tai välillä todella huonossa kunnossa.
Mitä mieltä sinä olet Kokemäen teiden ja katujen kunnosta? Kerro mielipiteesi.

En tiedä toista pitäjää jossa on kadut näin surkeessa kunnossa...
Jotain tarttis varmaan tehdä...

-Noloa-

3
(Vieras) kirjoitti 9.9.2008 11:20 Ilmoita asiaton viesti

(Vieras) kirjoitti: En tiedä toista pitäjää jossa on kadut näin surkeessa kunnossa...
Jotain tarttis varmaan tehdä...

-Noloa-

Kyllä löytyy, Harjavallassa on "kuoppia" ihan keskeisen liikepaikan pihassa.
Valloissa on kyllä yritetty jotain, mutta katujen paikkaukseen on käytetty jotain väliaikaisia paikkoja - ainakin ne mustat soraklöntit näyttävät siltä.

- Ihmettelevä autoilija -

4
(Vieras) kirjoitti 10.9.2008 19:24 Ilmoita asiaton viesti

SS Toimitus kirjoitti: Kokemäen katujen ja teiden kunto on puhuttanut paljon paikkakuntalaisia viime kuukausina. Keskustassa ainakin Tulkkilan vanha silta, Teljänportin kiertoliittymä ja Haapionkatu ovat olleet aina tai välillä todella huonossa kunnossa.
Mitä mieltä sinä olet Kokemäen teiden ja katujen kunnosta? Kerro mielipiteesi.

Hakataloille johtava tie on ollut yli vuoden järkyttävässä kunnossa.. Tiet kyllä revitään auki, mutta kenen vastuulla on niiden palauttaminen takaisin ajettavaan kuntoon?! Hakatie 2:n edessä on sellaiset montut, että vesisateen täytettyä ne, eivät kaikki välttämättä osaa väistää niitä ja esim. moottoripyörällä liikuttaessa kyseiset montut voivat aiheuttaa pahaakin jälkeä.. Jos joskus jotakin todella sattuu, ketä kohti voi osoittaa syyttävän sormen?

5
(Vieras) kirjoitti 26.9.2008 15:37 Ilmoita asiaton viesti

(Vieras) kirjoitti: Hakataloille johtava tie on ollut yli vuoden järkyttävässä kunnossa.. Tiet kyllä revitään auki, mutta kenen vastuulla on niiden palauttaminen takaisin ajettavaan kuntoon?! Hakatie 2:n edessä on sellaiset montut, että vesisateen täytettyä ne, eivät kaikki välttämättä osaa väistää niitä ja esim. moottoripyörällä liikuttaessa kyseiset montut voivat aiheuttaa pahaakin jälkeä.. Jos joskus jotakin todella sattuu, ketä kohti voi osoittaa syyttävän sormen?

Voi vee, mutta on toi teljänportin liikenneympyrä ihan naurettavassa kunnossa... Eikö sille vois ihan aikuisten oikeesti tehdä jotain...

6
(Vieras) kirjoitti 27.9.2008 08:21 Ilmoita asiaton viesti

(Vieras) kirjoitti: Voi vee, mutta on toi teljänportin liikenneympyrä ihan naurettavassa kunnossa... Eikö sille vois ihan aikuisten oikeesti tehdä jotain...

Projektin paikka kaupungille: miten saada Teljänportin kiertoliittymän asfaltti kestämään. Mukaan tietenkin tielaitos ja TE-keskus ja projektipäällikkö hankesuunnitelmaa tekemään. Tähän saisi takuuvarmasti Eu-rahaa...

7
(Vieras) kirjoitti 30.9.2008 17:36 Ilmoita asiaton viesti

(Vieras) kirjoitti: Projektin paikka kaupungille: miten saada Teljänportin kiertoliittymän asfaltti kestämään. Mukaan tietenkin tielaitos ja TE-keskus ja projektipäällikkö hankesuunnitelmaa tekemään. Tähän saisi takuuvarmasti Eu-rahaa...

Tuo Teljänportin tai Viinikan ympyrä, kummalla nimellä sitä sitten kutsutaankin on hyvä esimerkki hutiloiden tehdystä työstä. Ympyrän aluehan on pohjaltaan kokonaisuudessaan lähes kokonaan savista l. rakennusvaiheen yhteydessä olisi pitänyt tehdä kunnolliset maamassojen vaihtotyöt riittävän laajalta alueelta ja massojen vaihdon yhteydessä olisi pitänyt savikerrokset eristää eristematolla sorakerroksista, jolloin saviainesten sekoittuminensoran joukkoon ja tämän seurauksena routimisesta johtuva asfalttipinnan mureneminen estyisi. Toinen "suunnittelukukkanen" ympyrän rakentamisvaiheessa oli ympyrän kiertosäteen tekeminen alkuperäistä suunnitelmaa pienemmäksi kustannussäästöihin vedoten. Nyt kun kiertosäde on pienempi kuin alun perin suunniteltu seuraa siitä, että ympyrässä kulkevan raskaan liikenteen renkaat, varsinkin moniakseliset telirakenteet aiheuttavat erittäin suurta murtokuormitusta ympyrän asfalttipinnoitteelle, joka kuormituksen alla murenee ja sen seurauksena asfalttipinnoitteeseen syntyneisiin halkeamiin ja murtumiin pääsee vettä, joka sitten rikkoo asfaltin lopullisesti, varsinkin keväällä syksyllä kun vesi yöllä jäätyy ja päivällä sulaa.
Edellisen kertomani perusteella paras ratkaisu olisi ympyrän täydellinen uudelleen rakentaminen, kunnollisen laadunvalvonnan alaisuudessa.

8
(Vieras) kirjoitti 30.9.2008 22:39 Ilmoita asiaton viesti

(Vieras) kirjoitti: Tuo Teljänportin tai Viinikan ympyrä, kummalla nimellä sitä sitten kutsutaankin on hyvä esimerkki hutiloiden tehdystä työstä. Ympyrän aluehan on pohjaltaan kokonaisuudessaan lähes kokonaan savista l. rakennusvaiheen yhteydessä olisi pitänyt tehdä kunnolliset maamassojen vaihtotyöt riittävän laajalta alueelta ja massojen vaihdon yhteydessä olisi pitänyt savikerrokset eristää eristematolla sorakerroksista, jolloin saviainesten sekoittuminensoran joukkoon ja tämän seurauksena routimisesta johtuva asfalttipinnan mureneminen estyisi. Toinen "suunnittelukukkanen" ympyrän rakentamisvaiheessa oli ympyrän kiertosäteen tekeminen alkuperäistä suunnitelmaa pienemmäksi kustannussäästöihin vedoten. Nyt kun kiertosäde on pienempi kuin alun perin suunniteltu seuraa siitä, että ympyrässä kulkevan raskaan liikenteen renkaat, varsinkin moniakseliset telirakenteet aiheuttavat erittäin suurta murtokuormitusta ympyrän asfalttipinnoitteelle, joka kuormituksen alla murenee ja sen seurauksena asfalttipinnoitteeseen syntyneisiin halkeamiin ja murtumiin pääsee vettä, joka sitten rikkoo asfaltin lopullisesti, varsinkin keväällä syksyllä kun vesi yöllä jäätyy ja päivällä sulaa.
Edellisen kertomani perusteella paras ratkaisu olisi ympyrän täydellinen uudelleen rakentaminen, kunnollisen laadunvalvonnan alaisuudessa.

Kuuluuko homma kaupungille ja destialle... tai ihan sama. Jollekkin se kuuluu ja kuntoon se pitäisi laittaa.

9
(Vieras) kirjoitti 30.9.2008 22:55 Ilmoita asiaton viesti

(Vieras) kirjoitti: Kuuluuko homma kaupungille ja destialle... tai ihan sama. Jollekkin se kuuluu ja kuntoon se pitäisi laittaa.

On käsittämätön häpeäpilkku Kokemäellä. On oikeesti ihme ellei korjata. On kuulemma tielaitoksen piikkiin kuuluvaa.

10
(Vieras) kirjoitti 6.10.2008 12:34 Ilmoita asiaton viesti

SS Toimitus kirjoitti: Kokemäen katujen ja teiden kunto on puhuttanut paljon paikkakuntalaisia viime kuukausina. Keskustassa ainakin Tulkkilan vanha silta, Teljänportin kiertoliittymä ja Haapionkatu ovat olleet aina tai välillä todella huonossa kunnossa.
Mitä mieltä sinä olet Kokemäen teiden ja katujen kunnosta? Kerro mielipiteesi.

Harjavallassa on pitänyt rakentaa keinotekoisia "töyssyjä" kaduille. Kokemäellä tämä on hoidettu luonnonmukaisin menetelmin.

www.autotalli.com www.etuovi.com www.mikko.fi www.vuokraovi.com www.monster.fi
Tämän alueen uusin tarjonta:

Sydän-Satakunta/Jokilaakso: Kilkunkatu 12, 32800 KOKEMÄKI  avoinna ma - pe kello 8 - 16 Fax: 010 665 5712   Palaute  |  Mediakortti Sydän-Satakunta  |  Mediakortti Jokilaakso  |  Käyttöehdot