Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Koronavirus Näköislehti Live

Kaupallinen yhteistyö: Gorillasports.fi - Aloita joogaharrastus Gorilla Sportsin avulla

Usein ajatellaan että jooga on notkeitten ja urheilullisten ihmisten harrastus. Tosiasiassa joogaaminen soveltuu aivan kaikille. Jooga on myös edullinen tapa liikkua. Et tarvitse kalliita ja suuria salilaitteita, jo jumppamaton avulla lajiin pääsee sisään. Kenelle jooga sopii? Kuten yllä on todettu, joogaaminen sopii aivan kaikille. Sinun ei tarvitse olla erityisen notkea, eikä edes hyvässä kunnossa. Jooga soveltuu erinomaisesti myös aloittelijoille, kun liikkeet valitsee oikein. Jooga on erinomainen lisäharjoitus myös aktiivisesti urheileville. Jooga treenaa tehokkaasti keskivartalon lihaksia, parantaen esimerksi ryhtiä. Siitä on siis apua niin arjessa, kuin omassa päälajissaan pärjäämiseen. Kehittyneimmille harjoittelijoille joogasta saa myös rankemman treenin, joka takuulla tuntuu 60 minuutin harjoittelun jälkeen. Jo parilla liikkeellä heti aamuisin veren saa kiertämään paremmin, ja työpäivään on helpompi ja mukavampi lähteä. Jooga on erinomainen liikuntamuoto, ja sen on todettu myös vähentävän stressiä. Mitä varusteita jogaamiseen tarvitaan? Joogaaminen kotona on erittäin edullista. Aluksi tarvitaan vain mukava alusta, kuten joogamatto. Joogamaton avulla liikkeitä on mukava suorittaa seisaalteen ja makuultaan. Gorillasports.fi tarjoaa laajan valikoiman erilaisia joogamattoja, ja tietenkin useissa eri väreissä. Valikoimasta löydät myös erilaiset joogatarvikkeet , joiden avulla joogaliikkeeitä voidaan helpottaa. Tälläisiä varusteita on esimerkiksi joogapalikat, joogapyörät sekä tasapainotyynyt. Joogatarvikkeet ovat usein myös pienikokoisia, joten ne on helppo piilottaa vaikkapa vaatekaappiin treenaamisen jälkeen. Helpot joogaliikeet aloittelijoille Näillä 3 liikkeellä pääset hyvin sisään lajiin. Tee liikkeet heti aamulla, tai vaikka töiden jälkeen. Liikkeet rentouttavat lihakset ja laittavat veren kiertämään. Pidä asentoja 30 sekuntia, tai halutessasi pidempään. Jos liikkeet aiheuttavat kipua, niitä ei tule suorittaa! 1. Lapsen asento Lapsen asennossa istuudutaan kantapäiden päälle ja viedään yläkroppa sekä kädet eteen. Liike venyttää pakaroita, nilkkoja sekä reisiä. Kädet voidaan pitää myös sivuilla. Liikkeestä saadaan palauttavampi, kun avaat polvia toisistaan, ja annat vatsan lasketua niiden väliin. 2. Alaspäin katsova koira Liikkeessä vartalosta tehdään kolmio. Liike venyttää hyvin koko kroppaa, sekä vahvistaa käsiä ja jalkoja. Liikettä voidaan helpottaa pitämällä jalat koukussa. 3. Ylöspäin katsova koira Liikkeessä noustaan makuulta käsien varaan, ja nostetaan ylävartaloa. Liike vahvistaa selkää, ja venyttää vatsaa, rintaa ja hartioita.